Academie voor Cultuurmanagement

Doelendoelgroep


Doelgroep:

Ervaren directeuren, managers, bestuurders en toezichthouders.

Doelstelling:

Je laat je inspireren door sprekers van buiten de sector én collega’s en krijgt inzicht in de belangrijkste
trends en ontwikkelingen.

Duur:

3 bijeenkomsten van 15.00-20.00 uur

Kosten:

€1.085 voor de serie of €375,- per avond

Aantal deelnemers:

min. 21 - max. 27

Sprekers

  • Nachoem Wijnberg
  • Ted Brandsen
  • Monika Kackovic
  • Eric Razenberg
  • Richard Zijlma
  • Alexander Alexiev
  • Vincent Koops
  • Axel Rüger
  • Joris Ebbers

Locatie

Amsterdamse Academische Club

 

Ondernemendleiderschap


Leidinggeven aan een culturele organisatie is een strategie kiezen, ondernemen en managen in een bijzondere context. Met drie kernachtige inspiratiesessies in de Amsterdamse Academische Club ben je bijgepraat voor veranderende tijden.


Op actuele thema’s deel je in de ervaring van andere branches en van goede voorbeelden uit de cultuur. Daarop reflecteren we met de Amsterdam Business School - met de laatste wetenschappelijke inzichten. Daarnaast is er uiteraard voloptijd om in gesprek te gaan met de andere deelnemers.

Bekijk hier de brochure


de thema's

25 september: kwaliteit en positionering

Voor leiders in de culturele sector staan kwaliteit en waarde voortdurend bovenaan de agenda. De manieren om kwaliteit en waarde te bewijzen zijn verschillend, maar volgen een aantal kernprincipes, verklaard in de wetenschap. Hoe herken je waarde die al aanwezig is in de organisatie en hoe vertaal je kwaliteit naar de buitenwereld? Bij deze bijeenkomst leer je hoe en wie overtuigd moet worden en waar de schaarse aandacht van de leider strategisch op gericht moet zijn.

6 november: innoveren in netwerkverband

Om te komen tot nieuwe producties, om nieuw publiek te bereiken of om te komen tot nieuwe manieren van werken, is samenwerking noodzakelijk. Steeds vaker werken we samen in complexe netwerkverbanden. Welke posities en rollen zijn er in zo’n netwerk? Hoe maak je er een succes van?

15 januari 2019: van klanten naar vrienden

Bezoekers écht betrekken en tevreden stellen, ze verleiden tot een herhaalbezoek – of wellicht zelfs tot donaties of vrijwilligerswerk vraagt om een uitnodigende houding en oprechte aandacht, maar is dat genoeg?


Voor sprekers en praktische informatie....

Bewaren

Lees meer ...
Dag 1
Dag 2
Dag 3

Ondernemend leiderschap

di. 25 sep 2018
di. 6 nov 2018
di. 15 jan 2019
Hierinschrijven
 


 

Ontwikkeld in samenwerking met


"Ga zo door! Goede serie"

"Hier moest ik uit mijn eigen waarheid stappen, ik kreeg inzichten vanuit heel andere hoeken"

"Goed te relateren aan mijn eigen praktijk"

"Veel om over na te denken. Dank!"