Academie voor Cultuurmanagement

Doelendoelgroep


Doelgroep:

Medewerkers van een culturele organisatie die willen innoveren. Speciaal interessant voor leden van een MT, afdeling marketing en communicatie, publiekszaken en facilitaire zaken.

Doelstelling:

Je laat je inspireren door jonge ontwerpers van buiten de sector én krijgt inzicht in de belangrijkste
teamrollen bij innovatie.

Duur:

1 dag van 09.00 - 19.00 uur

Kosten:

€185,-

Aantal deelnemers:

min. 15 - max. 25

Sprekers

  • Terry Brochard
  • Danielle Ceulemans
  • Marjolein de Boer

Locatie

in het midden van het land

 

CultuurInnovatieJam



Wil jij zorgen voor meer innovatie in de culturele sector?

Tijdens Cultuur Innovatie Jam leren we innoveren met behulp van een ontwerpgerichte methode. Deze methode is geschikt voor alle soorten innovaties: het uitbrengen van een nieuw concept, digitale innovatie, strategie, het verbeteren van je marktpositie etc.

In één dag doorlopen we een heel ontwerpproces: van analyse tot prototype. In meerdere groepen gaan we aan de slag met verschillende soorten cases op locatie. Bijvoorbeeld: hoe kunnen we zorgen voor vrolijkheid bij de entree? Hoe vinden bezoekers goed hun weg? Hoe zorgen we dat er een inspirerend, inhoudelijk gesprek op gang komt tussen medewerkers en publiek?

Aan het einde van de dag is elke case geanalyseerd. We hebben talloze ideeën bedacht, voor elke case een concept ontwikkeld én getest.

Kortom, in één dag leer je - onder begeleiding van ontwerpers – welk proces er nodig is om ook in je eigen organisatie ontwerpgericht aan de slag te gaan. Het wordt een dag vol energie, nieuwe inzichten, veel ideeën, ontwerpmethodieken en praktische handvaten.

De beste indruk van de dag krijg je in dit filmpje.

Lees meer ...
Dag 1

Cultuur Innovatie Jam

ma. 4 feb 2019
Hierinschrijven