Academie voor Cultuurmanagement

 

Download hier de presentatie van Berend Rubingh

Lees hier de speech van Nel Oskam na

 

terugblik 

moedig voorwaarts

Edgar Karssing en Petra Blok 

positie kiezen en richting geven

Marc van Eck en Clayde Menso 

 

volgende keer

op 12 december bij Orkater in Amsterdam met Frans van Drimmelen en Marc van Warmerdam

 

onderdak voor een ontmoeting

 

 

Berend Rubingh met zijn achtergrond in de internationale sportwereld en Nel Oskam van de Goudse Schouwburg namen ons mee in:

  • Bedoeling
  • Beleving
  • Binding

Doorleef de missie, wees trouw aan de oorsprong en het karakter van de organisatie en stuur op universele waarden. Zorg ervoor dat je de bedoeling van je organisatie goed kunt verwoorden (bijvoorbeeld Nels 'leuk avondje uit'). 

In de beleving die je organisatie biedt, wil je antwoord bieden op de fundamentele behoeften van je bezoekers. In de hele customer journey (gastenronde) wil je daarin consistent zijn. 

 

deelnemerslijst

Dowmload hem hier ...

Tips

  1. Vat de bedoeling van je organisatie in een narratief (denk aan de speech van Nel of Berends verhaal over de Giro d'Italia).
  2. Selecteer mensen niet zozeer op hun CV maar vooral op attitude en investeer in de sfeer in het team.
  3. Breng in beeld hoe iedereens werk bijdraagt aan het resultaat (voorbeeld van Feijenoord).
  4. Investeer niet alleen in training voor de functie maar minstens zoveel op klantbeleving (voorbeeld Disney).
  5. Breng met je mensen jullie gastenronde (customer journey) in beeld en ga bij elke stap na of deze past bij de bedoeling van je organisatie en of het past bij de identiteit die uit de brand positioner test kwam: consistentie is van groot belang
  6. Ga bij elkaar op mystery visit met het formulier dat de Academie voor Cultuurmanagement ontwikkelde en bespreek de resultaten - of neem contact op met Theaterbeleving.

contact

Cathelijne Feenstra

06 47 43 29 18